TERAPI DER NÅR HELE VEJEN RUNDT

Zoneterapi

Hvad er Zoneterapi?

Fødderne fungere som et kort over hele kroppen, der kan fortælle hvor der er ubalance og balance. Zoneterapi er bygget op efter den 5000 år gamle Kinesiske terapiform. Zoneterapien og Kinesiologien, bruger begge den kinesiske forståelse, og kan derfor, også hjælpe til, indsigt og selvhjælp. Læs mere om kinsieologi her.

Trykkombinationer på de forskellige reflekszoner under fødderne, sætter skub i kroppens egne energier og skaber en øget blodgennemstrømning i det valgte område, hvor ny energi kommer

til og affaldsstofferne forsvinder.

Muskulær zoneterapi:

Hvis du har sportsskader eller andre smerter i muskler og led, vil jeg finde redskaber i muskulær zoneterapi, der målrettet arbejder med disse problemstillinger. Denne behandlingsform er også særlig velegnet til at behandle piskesmæld.

Hvordan foregår en behandling i praksis?

Zoneterapibehandlingen foregår ved trykmassage på føddernes under -og overside. Hver del af kroppen har en zone på fødderne som kaldes en reflekszone. Gennem de enkelte zoners ømhedsgrad, danner jeg mig et billede af ubalancen i kroppen. Derefter tilrettelægges behandlingen herefter. Gennem trykkombinationer påvirkes de dele af kroppen, der ikke fungerer optimalt, og kroppen kommer igen i balance.

Hvilke lidelser kan Zoneterapi afhjælpe?

Vi mennesker er en sammensat organisme. Hvis noget ikke fungerer som det skal, bliver der ubalance. Resultatet er sygdom, smerter, træthed og utilpashed. Zoneterapi hjælper ofte til at genoprette balancen. Alle mennesker kan have glæde af zoneterapi, men der er forskel på hvor hurtigt det hjælper og hvor mange behandlinger der

er nødvendigt.

Børn med symptomer på ADHD, OCD, Tourette eller andre lignende symptomer, kan have stor glæde af Zoneterapi. Også børn med kolik

har god gavn af denne behandlingsform.

Zoneterapi kan ofte hjælpe dig der har problemer som:

• Stressrelaterede problemer
  • Muskel -og ledsmerter
  • Allergi
  • Søvnproblemer
  • Spædbørnskolik
  • Astma og bronkitis
  • Hormonelle lidelser
  • Fordøjelsesproblemer

Michaelsen helhedsterapi Tlf: 25 76 70 65 - Mail: britta@klinikforhelhedsterapi.dk